Optimistit kisasivat tuulisessa Hangossa

Perjantaina 4.9 Lähdimme Hankoon koulupäivän jälkeen. Majoittauduimme huvilaan  nimeltä Villa Tellinna. Se oli todella upea. Siellä oli ullakko jossa kävimme, mutta siellä oli pelottavaa itseasiassa koko huvila oli aika karmiva. Kaiken kukkuraksi minä nukuin yhdessä huoneessa kahdestaan Vivin kanssa.

5.9 Ensimmäinen kisapäivä: Heräsimme aamupalalle klo 7.30. Sen jälkeen lähdimme kävelemään kohti satamaa. Kun saavuimme rantaan siellä tuuli 12-13 m/s. Rigasimme veneet ja lähdimme vesille. Satamassa todella moni ajautui karille. Saimme ensimmäisen lähdön lähetettyä juuri oikeaan aikaan, mutta sen jälkeen alkoi tuulemaan liikaa, joten tuli AP-H. kun olimme melkein rannassa tuli kauhea rankkasade sitä jatkui koko sen ajan kun olimme rannassa eli kaksi tuntia. Lopulta tuuli keveni hieman ja pääsimme lähtemään takaisin vesille. Saimme otettua kaksi lähtöä ja sitten palasimme Villa Tellinnaan. Illalla menimme kaikki syömään läheiseen ravintolaan.

6.9 Toinen kisapäivä: heräsimme aamupalalle samaan aikaan eli 7.30. Tuulta oli luvattu tälle päivälle 9 m/s, joten ei lähellekään saman verran kun edelliselle päivälle. Kun saavuimme rantaan rigasimme veneet ja lähdimme vesille. Saimme taas kolme lähtöä, mutta tällä kertaa kaikki putkeen. Pääsimme siis jo kolmelta rantaan. Kun veneet oli pakattu traileriin ja palkintojen jako oli ohi niin menimme vaihtamaan Villa Tellinnaan kamat. Sitten lähdimme ajamaan kohti Espoota. Matka kesti noin kaksi tuntia joten olimme seitsemältä purkamassa traileria. Purkamisessa kesti viitisenkymmentä minuuttia  ja lopulta pääsimme pitkän rankan päivän jälkeen nukkumaan.