Optimist Ranking Oulu 18.-19.6.2022

Viime viikonloppuna Oulussa järjestettiin tämän kauden neljännet ranking-kisat. Lähdin
Ouluun parin kaverin ja äitini kanssa torstaina iltajunalla ja matka sujui todella hyvin. Vaikka
matka oli pitkä, niin junan ruokavaunu ja kaikenlaiset leikit kuitenkin veivät ajan
mennessään. Saavuimme Ouluun noin klo 22:45 ja pysäkiltä meitä tuli hakemaan isoisäni
Pekka, joka vei meidät heidän kotiin. Heti kun saavuimme mummolaani söimme iltapalan ja
rupesimme nukkumaan.
Seuraavana päivänä kävimme uimassa ja purimme traikun, sitten olimme pihallamme ja
näytin vähän paikkoja kavereilleni. Sitten olikin aika mennä jo nukkumaan. Seuraavana
päivänä heräsimme siihen, kun äitini tuli herättämään meidät, menimme heti syömään
aamupalaa, koska meillä oli vähän kiire. Kun saavuimme seuralle, rupesimme heti rigaamaan
veneitämme. Kipparikokous oli aika normaali, heti kipparikokouksen jälkeen meillä oli oma
briiffi sen jälkeen lähdimme heti vesille.

Rata-alue oli todella lähellä Nallikarin edessä, joten meitä ei hinattu sinne. Kun saavuin rata-
alueelle rupesin heti katsomaan linjaa ja muita starttiin tärkeitä asioita. Keli oli ihan kaunis,

aurinko paistoi, mutta tuuli ei ollut ihan minun makuuni, koska tuuli aika vähän ja shiftasi,
siitä huolimatta sain pari hyvää lähtöä. Kun kolmas startti oli ohi lähdin suoraan takaisin
kohti rantaa, tuuli tuli rannasta päin, joten se oli aika hidasta, joten coachimme Pablo päätti
ottaa meidät hinaukseen. Kun pääsimme rantaan veimme purjeemme sisälle seuran
omistamaan isoon tiilirakennukseen ja sen jälkeen menin vaihtamaan vaatteeni, sitten meillä
oli toinen briiffi. Sen jälkeen lähdimme takaisin mummolaani ja koska se on aika lähellä
kyseistä seuraa, automatka ei ollut kauhean pitkä. Kun pääsimme takaisin mummolaani
söimme heti koska päivä oli pitkä. Sitten lepäsimme ja sen jälkeen leikimme. Menimme
nukkumaan noin klo 22:30.
Heräsimme siihen kun äitini tuli herättämään meidät, söimme taas aamupalan niin kuin
normaalistikin ja sitten vaihdoimme purjehdusvaatteet päälle. Kun saavuimme seuralle
otimme pressut pois ja trimmasimme purjeet. Sitten olikin aika jo briiffille. Briiffin jälkeen
lähdimme vesille. Sunnuntaina keli oli sateinen ja oli kova tuuli, sain todella hyviä lähtöjä ja
oli kivaa. Kolmannen lähdön jälkeen meidät hinattiin rantaan, rannassa me pakkasimme
veneet valmiiksi traikuun laittoon. Sen jälkeen menin vaihtamaan vaatteet. Sitten olikin jo
aika mennä palkintojen jakoon. Itse sain vain mitalin, mutta tiimikaverini saivat huikeita
palkintoja. Palkintojenjaon jälkeen nostimme veneet traikkuun ja laitoimme ne kiinni. Kun
olimme saaneet traikun pakattua oli aika ryhmäkuvalle, sen jälkeen lähdimme pakkaamaan
omia kamojamme. Junamme takaisin Helsinkiin oli tällä kertaa yöjuna.
Minun mielestä kisat olivat todella kivat ja oli kiva kisafiilis. Jos jotain negatiivista palautetta
on pakko sanoa, niin radan olisi voinut tehdä paremmin, mutta ei se tietenkään uudelle
seuralle ekoissa kisoissa välttämättä onnistukaan. Kiitos Oulu kisoista!