71st Trofeo Ciutat de Palma 3.-7.12.2022

Joulukuun ensimmäisenä lähdimme päivänä aikaisin aamulla lentoasemalle, josta suuntasimme Saksan kautta Mallorcalle, jossa oli Espanjan Excellence-cupin toinen optimistijollien osakilpailu 71st Trofeo Ciutat de Palma. Matkapäivä oli pitkä ja heti saavuttuamme hotellille lähdimme etsimään ruokapaikkaa.

Reissu koostui kahdesta treeni- ja neljästä kisapäivästä. Ensimmäiseen treenipäivään valmistauduttiin todella hyvällä aamupalla ja sen jälkeen suuntasimme kohti rantaa. Suomesta meitä lähti vain kaksi purjehtijaa eli minä ja Kasper. Liityimme Espanjalaisten ja Portugalilaisten treeniryhmään. Emme ensin löytäneet veneitämme, joten jouduimme odottamaan että Espanjalainen valmentajamme Kike Roman tulisi paikalle. Valmistelimme veneet ja lähdimme vesille harjoittelemaan. Ei tuullut paljoakaan, mutta pääsimme silti purjehtimaan. Vesipäivä oli pitkä ja olin aivan puhki, kun saaviumme rantaan.

Toisena treenipäivänä ei tuullut riittävästi, joten tulimme jo aikaisin pois vesiltä. Vanhempamme ilmoittivat meidät kisaan sillä välin, kun olimme vesillä, joten pääsimme suoraan lähtemään hotellille. Illalla kiertelimme paikallisissa kaupoissa. Menimme aikaisin nukkumaan, koska huomenna olisi ensimmäinen kisapäivä!

Ensimmäinen kisapäivä alkoi ja rantaan tulvi ihmisiä, joten tavarat täytyi laittaa huolella talteen. Tuuli todella kovaa npon 9m/s ja aallot olivat valtavat. Minulle sattui niin, että juuri tullessani maaliin valtava aalto tönäisi veneeni nurin. Siinä oli paljon äyskäröitävää ja onneksi ehdin juuri ja juuri seuraavaan lähtöön. Saimme otettua 4 lähtöä päivän aikana. Kisapäivän jälkeen söimme ja menimme kokeilemaan terassimme porealtaan. Se oli mahtavaa!

Toinen kisapäivänä ei tuullut kovin enää kovin ja jouduimme odottamaan tuulta rannassa hetken. Onneksi pääsimme melkein heti vesille. Oli viimeinen karsintapäivä, joten illalla sain tietää, että olin silver-feetissä.

Kahtena viimeisenä kisapäivänä tuuli niin vähän, ettemme päässeet kisaamaan lainkaan vaikka odottelimme tuulta vesillä. Onneksi toisena päivänä saimme kuitenkin treenattua hetken. Tämä on kuitenkin purjehdusta.

Lähdimme takaisin Suomeen kahdeksas joulukuuta lentoasemalle jossa kolmen eri yhteyden kautta. Lennot olivat ikäviä, sillä minua sattui niin paljon korviin, joten olin onnellinen, kun vihdoin laskeuduimme. Isi oli vastassa minua ja ätiä, joten nappasimme jotain syötävää ja lähdimme kotiin nukkumaan!

Palma de Mallorcan kisa oli tosi kovatasoinen ja voi suositella sitä kaikille tulevina vuosina. Paikka oli myös kiva.